En lite presentation

Tänkte svara på några frågor som har återkommit i kommentars fälten ett tag nu. Så det blir i form av en lite presentation.

Jag började min bana inom mode på Design Gymnasiet. I själva verket tror jag den började tidigare, då jag gjorde kläder av strumpor till mina Actionman och Barbies. Detta låter lite som en kliché men intresset växte otroligt mycket med Sex and the city. Allt miss matchande och det otroliga fokuset på accessoarer. Men inblicken i modeindustrin kom i samband med gymnasiet.

Den första modevisningen hade jag med en kompis vid 16 års ålder då vi organiserade allt själva. Från modeller till sminköser. Så föddes märket Ed on the Edge. Vi han med två uppsydda kollektioner och tre photoshots.

I slutet av gymnasietiden drev jag företag med två killkompisar, då vi jobbade med att sälja grafisk och mode design till andra företaget B Cured. Han även med längre praktiker på J.lindeberg, Pimpinette & van Deurs. Har även hunnit med en mode illustrations kurs på tillskärarakademin.

Nu jobbar jag på två olika jobb. Som mäklar assistent på Svenska hem och som Elin Klings assistent vilket är galet skoj!

Kommentarer
Postat av: okänd

Du måste verkligen lära dig att stava ordentligt och sluta särskriva ord.

- Kommentarsfält, inte kommentars fält

- missmatchande, inte miss matchande

- hann, inte han

- illustrationskurs, inte illustrations kurs

- mäklarassistent, inte mäklar assisten.

2008-12-08 @ 15:28:23
Postat av: Emma

Förlåt om jag i dina ögon missbrukar det svenska språket, men som dyslektiker har man det här med stavning i mot sig. Då jag skriver inlägg kanske jag har 5 min på att göra det så blir det att jag slarvar och inte läser igenom texten. Dette efter som jag tycker att budskapet i texten är viktigare är om missmatchande sitter ihop eller inte. För du förståd väl ändå innehållet och sammanhanget?

2008-12-08 @ 18:40:18
Postat av: tina

Jag tycker att du Emma har rätt. Man förstår precis och jag tänkte själv inte ens på dina särskrivna ord. Jag inspireras OTROLIGT mycket av dig men jag kan bara inte förstå hur du kan verka så vuxen även om du bara är 19år. Jag är då 18 och ser mer ut som en tonåring än en vuxen. Tips? ;) Kan det vara för att jag är 162cm och lite rundat ansikte, för då blir det inge roligt längre, haha.

2008-12-08 @ 22:56:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback